fredag 7. mars 2008

Ting 12 Sosiale bokmerker

Har jobbet meg gjennom teksten til ting 12. Får ikke linken i oppgaven til å virke - sendte en mail om dette for noen dager siden, men den virker fortsatt ikke.

Jeg har opprettet meg en identitet på Del.icio.us, men systemet på jobb lar meg ikke laste de nødvendige verktøyknappene, så jeg får ikke prøvd det i praksis nå. Men dette høres genialt ut, så det skal jeg gjøre hjemmefra. Kjempesmart å kunne gå inn på sine egne bokmerker hvor som helst.

Tenker igjen på eksemplet med et reisemål, så smart å kunne legge inn det man finner av interessante ting etterhvert som de dukker opp.
Ser også at dette kan være et nyttig verktøy i referansesammenheng. Spesielt i tilfeller hvor man har jobbet lenge for å finne relevant stoff om spesielle emner, må det jo være nyttig å kunne samle det på denne måten.

Ingen kommentarer: